Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Dec 6, 2010

salam maal hijrah :)

salam maal hijrah ! ckp psl hijrah teringat zaman skola dulu..time ni sibukla cikgu2 ajar nasyid kan utk murid2,konon2 nk bt persembahan la nti time maal hijrah kt skola dan aku x terkecuali melaluinya jgk ! sgt2 rdukan zaman2 skola nak2 zaman skola rendah..lagu ape ntah aku lupe ,ala2 mcm ni lirik die " hijrah itu pengorbanan,hijrah itu perjuangan " bla3 aku da lupe :)

hijrah ni meluas maksudnya , ade jgk hijrah yg berpindah dr satu tempat ke satu tempat . hijrah jgk berubah dri perangai yg buruk kepada yg lebih baek..same2la kite doakan yg terbaek utk diri , keluarga ,sanak saudara kite yg terbaek sempena maal hijrah ni insyaallah :)

sempena maal hijrah ni , aku pun x lepas mcm org laen nak berhijrah utk menjadi lebih baek dalam kehidupan.aku da besar , xkan nk mcm budak2 dulu lagi kan pemikiran dan aku sgt2 malu bile ingatkan masa silam aku yg ntah pape , siyes bodoh giler !!! aku nak berubah menjadi lebih baek x kire la dalam ape jua especially perangai aku...dan yang paling penting aku nak menjaga solat aku dgn sebaek mungkin.sesungguhnya allah itu MAHA pengampun lg MAHA penyayang dan aku yakin DIA akan memberi aku peluang utk berubah insyaallah :D aku akui dan aku x malu nak ckp yg dulu solat aku ntah ke mane ,aku bt ringan je solat aku..kjp solat kejap x !! sesungguhnya aku malu sgt dgn DIA sbb da kurniakan aku sahabat yg baek , family yg penyayang , hidup aku nak kate susah x la susah dan x la senang..tp aku lupekan DIA . dan sekarang aku nak kate baek x la sgt , tp at least aku da tunaikan tanggungjawab aku sbg muslim alhamdulillah :D




No comments:

Post a Comment